Nye Audi Q8 e-tron – folkebilen er fornyet
Audi e-tron har vært en enorm suksess siden lanseringen i 2018, og ble Norges mest solgte nybil i 2020. Oppfølgeren etter e-tron, Q8 e-tron, får en rekkevidde på inntil 551 kilometer, raskere lading og nytt design. I tillegg ser vi også helt nye designelementer og ny og forbedret aerodynamikk på bilen. Kundene vil også oppleve raskere lading og bedre batterikapasitet. Som forgjengeren produseres også Q8 e-tron CO2-nøytralt, og med enda mer bruk av resirkulert materiale. Bilen har en akselavstand på over 2,9 meter som gir god plass i baksetet, og et sjenerøst bagasjerom med 569 liter for SUV-en og 528 liter for Sportback. «Frunken» er også med videre fra forrige generasjons e-tron, med 62 liter med lagringsplass.
Volkswagen ID. Buzz – et ikon har gjenoppstått
Volkswagens nyeste modell er inspirert av hippiebussen fra 1960- og 70-tallet. ID. Buzz, som er tilgjengelig både som personbil og varebil, er raskt blitt en favoritt i landet. Den er kåret til både «Årets bil 2023» av Dagbladet/Dinside/Elbil24 og «Folkets favoritt». I tillegg får den også 5 stjerner i den siste kollisjons- og sikkerhetstesten utført av Euro NCAP. ID. Buzz kan du også få med seter som er produsert av resirkulerte produkter, blant annet resirkulert havplast. Volkswagen har droppet animalske produkter i modellen. Skinn og lær er erstattet med andre alternativer. Personbilutgaven av ID. Buzz kommer i første omgang med 5 seter. Senere vil den komme med 6 seter, og det vil også komme en lengre modell med 6 og 7 seter. ID. Buzz Cargo kommer med 3 seter, et lasterom på nesten 4 m3 og bakhjulstrekk.
Škoda Enyaq iV Coupé – Tsjekkias lekreste
Etter suksessen med elektriske Enyaq iV, føyer Škoda nå en elegant coupé til familien med et enda mer emosjonelt design. Men til tross for de sportslige linjene, tilbyr også denne modellen generøst med innvendig plass. Bagasjevolumet er på hele 570 liter. Rekkevidde er på inntil 545 km (WLTP), og modellen kan hurtiglades med inntil 135 kW. Et mørktonet panoramaglasstak er standard for alle utgavene av COUPÉ, og er det største glasstaket i en ŠKODA noen gang. Glasstaket er tynnere enn et ordinært tak, noe som gir rikelig med plass til hodet for baksetepassasjerene. Fra B-stolpen faller taklinjen mot hekken, og flyter sammen med bakluken, som ender i en skarp avslutning.